Kommentti jälkikäteen: Oho tämän olen kirjoittanut kauan sitten ja mun piti jalostaa ja korjailla sitä vielä, mutta nyt se pälähti tänne ihan issekseen..hehe no olkoon. En jaksa enää korjailla. Näin mä olen joskus ajatellut. Anti olla sitten. Kirjoitusvirheet kyllä korjataan...

Eräässä aikaisemmassa postauksessani voivottelin tyhjäpäisyyttäni ja ajatusten karkaamista. Olen ajatellut tarkemmin asiaa. Ajattelun taito on jalo. Ilman ajatuksia ei ihminen voi olla. Vaikka haluaisi olla ilman.

No ajatellaanpa, että minä haluasin päästä täysin tyhjään, rauhalliseen ajattelemattomuuden tilaan. Leijailla täysin vapaana kaikista ajatuksista. No sehän on ihan mahdoton ajatus. Sillä hetkellä kun luulee olevansa ajattelemattomuuden tilassa, lämähtää mieleen ajatus, että hei, nythän mä en ajattele! PAM. Sieltä se taas tuli. Yritä nyt sitten rauhoittaa mieli sellaiseen tilaan, millaista ei voi kerta kaikkiaan saavuttaa. Ainahan sieltä jonkinlainen ajatuksen tynkä tunkee läpi. Ei sen tarvitse ola mitään viisasta edes, mutta ei voi olla ajattelemattomuuden tilassa.

No ajattelehan, juuri kun ajattelee olla ajattelematta, ajattelee, että en ajattele yhtään mitään...silloinhan ajattelee että ei ajattele...ei pysty kerta kaikkiaan ajattelematta olemaan!

Olen pohtinut myös onnen tunnetta. Eräs ystäväni on sanonut, että onnellisuus on annettu jokaiselle syntymälahjana. Eri asia on miten sen löytää ja miten sitä tulkitsee. Toisille pienet asiat tuovat onnea, toiset tarvitsevatt suuria elämyksiä. On heitäkin, joille ei onnentuntemuksia suoda juuri koskaan ja heitä, jotka suorastaan pursuavat onnellisuutta. Olen miettinyt paljon, mitkä asiat tekeväät minut onnelliseksi. Niitä on paljon, mutta onnellisuuden tunne on hyvin hauras ja sillä on taipumusta olla hetkittäistä. Sellaiset hetket saavat elämän tuntumaan siedettävältä ja jopa nautittavalta. Jatkuva onnen tunne kai surkastaisi lopulta koko onnellisuuden ja se kärsisi nolon inflaation.

Onnellisuus professori Markku Ojanen kehottaa tekemaan mm. palveluksia toisille ihmiselle jos haluaa onnellisemmaksi. Siinä on perää. Auttaminen tekee hyvää.