Ari kyseli tuolla kommenttipuolella mun mielipidettä edellisiin elämiin, kun olin tehnyt tämmöisen hauskan testin. Mä uskon siihen, että meillä on valitettavasti vain yksi ja sitäkin arvokkaampi elämä. Se ainokainen pitäisi sitten elää mahdollisimman täydellisesti. Joo. Kurissa ja Herran nuhteessa niin kuin vanha kansa sanoisi.

Mutta jos olisikin toisin. Monessa uskonnossa ainakin uskotaan reinkarnaatioon eli jälleensyntymään, hieman eri tavoin kylläkin. Esimerkiksi juutalaisuuden mukaan ihminen kehittyy pikku hiljaa eri elämissä täydelliseksi ihmiseksi. En ala kuitenkaan spekuloida uskontoja enkä mitenkään syvällisesti tätä jäälleensyntymisasiaa. Laitetaanpa mielikuvitus liikkeelle ja kuvitellaan; Mitä jos... (Huom. Varoituksensanoja: saksan kieleni on ruostunut, teksti voi sisältää lukuisia virheitä!)

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Testin mukaan olin siis edellisessä elämässäni ylpeä saksalainen soturi.

 

Was Henker! Olin siis ilmeisesti miessoturi "Der arrogant und hochmütig Kriger", jonka työtä oli taistella kuninkaansa puolesta, kuolemaan asti. Jos olin kerran ylpeä niin olin varmasti vachva, rochkea ja rechellinen, überkomeakin, der Charmeur. Mitä ilmeisimmin olen myös ryypännyt litratolkulla olutta tüülikkäästi ja mellastanut oluttuvissa ja kapakoissa arvokkaasti. Kautta kuninkaan partakarvojen, olin eine beträtliche Schurke, johon naiset lankesivat alituiseen ja jouduin särkemään sydämiä kuin kananmunia.

 

 

Olen elänyt echkä siinä 1100-luvun taitteessa ja ristiretkeillüt mitä ilmeisimmin. Ainakin sillä ensimmäisellä retkellä olin mukana. Hildegard Bingeniläsenkin olen kohdannut. Hän üritti rauhoittaa kovaa soturin südäntäni, aber eihän minua niin vain käännytetty vaan jatkoin porskuttamista ja taistelin erään pikkuruhtinaan puolesta koko nuoruuteni kiihkossa ja ylpeänä taidoistani ja heilutin miekkaani ainakin 80 päivänä vuodessa, aina maanantaiaamusta keskiviikkoiltaan. Se oli se tüperä laki, joka kielsi sotimisen muina päivinä. "Donnerstags nix, Freitags nix, Samstags, Sonntags nix nix…" lauleskelin noina sodatottomina päivinä ja ryyppäsin pääni täyteen ja vikittelin naisia, kun ei ollut muutakaan tekemistä. Mutta kun maanataiaamu valkeni, riensin taistelutantereelle ja huusin kiihkeitä sotahuutoja. Donner und Blitz!

  

Näin elämäni jatkui kunnes lopulta vicheliäinen punatauti iski ja kaatoi minut vain 22-vuotiaana nuorukaisena sängynpohjalle. Taudin heikentämänä ja kuumeen runtelemana suuni kuivui korpuksi, silmäni sumenivat ja lichakseni surkastuivat. Siinä kuolinvuoteellani mietin elämääni ja taistojani. Se naapurikylän Ingelore on kyllä aika viechkeä…..aichhhhhhhh-h-h-hhh hh uchpuchhh

Gute Nacht!


In a Past Life...
past-life.jpg
You Were: An Arrogant Warrior.

Where You Lived: Germany.

How You Died: Dysentery.

                                                     Who Were You In a Past Life?