Täällä Saimaalla meinaan sataa ihan kaatamalla. Niin isoja pisaroita ja julmetun nopeasti ja kovaa! Ilman kosteusprosentti muuttui ihan hetkessä ha. Aah. Ihana fiilis jotenkin.

Nyt mulla on sitten nettiyhteys täälläkin. Toisaalta on ollut rentouttavaa pitää runsaan viikon tauko blogailussa. Kesälomaa siitäkin siis.

Mä olen tehnyt täällä kesäkodissa kaikenlaista. Olen pelannut kovasti korttia vieraiden kanssa, saunonut ja uinut. LEnkillä olen myös käynyt. Juokseminen on saanut pientä jännitystä, kun täällä päin liikuskelee karhu. Vilkas mielikuvitus on siis hyvänä moottorina juoksulenkillä. Toivon hartaasti, että koira vaistoaa otson jos sellainen lähistöllä liikkuu. Pahempi juttu on jos se liikkuu tuulen alla ja yllättää. uuuh

Laiturin alla lymyilee ihan mahdottoman komea hämähäkki. En ole koskaan nähnyt sellaista mötkälettä! Odotan, että se tulisi esiin ja saisin siitä kuvan. Aivan uskomaton pitkäkoipi.

Olen aloittanut myös näköalatornin rakennuksen. Siitä kirjoitan myöhemmin oikein kuvien kera. Täällä Itä-Suomessa ilmat ovat olleet todella vaihtelevat. On ollut aurinkoista, pilvistä ja sateista, vuorotellen. Se on ihan hyvä niin. Suomen kesä on hienoa aikaa.

Pihalla on keikkunut myös lintu, joka päästää ihan lähelle ja se pomppii mielellään maassa etsien kai ötököitä. Minä en tiedä mikä lintu se on, mutta söpö se on. Ja peloton. Kertokaa mulle jos tiedätte minkärotuinen lintu on kyseessä:

764201.jpg

Olen käynyt myös Savonlinnassa ja torilla. Tällaisia juttuja siellä näkyi:

764247.jpg
Torinäkymää

764267.jpg
Ostoepäröintiä

764363.jpg
Koruja

764427.jpg
Lisää koruja

764457.jpg
Ja ihan tavallisia kookospähkinälaukkuja tietenkin

764492.jpg
Sylikissoja

764491.jpg
Pannunalusia

764484.jpg
Lentäviä kaloja

Olen maistanut aitoa savolaista lörtsyä ja juonut hyvää torikahvia. Maistellut maukaita kotimaisia mansikoita ja vadelmia. Antiikkiakin olen taas sortunut ostamaan. Tällä kertaa löysin kauniin lasisen kannun ja kuusi lasia. Hiottua kaunista lasia en voi vastustaa. Löysin myös kirpparilta pari vanhaa mittaa (toinen jenkkiläinen toinen kanadalainen), joilla voi siis mitata kuinka monta jalkaa on esim. Angela. Noh, olen n. 5,5' (kai?) eli repikää siitä.

Laitan lisää kuvia myöhemmin. Nyt tämä kuvien lisäys on niin hidasta, että hermo menee. Menen tästä lämmittämään saunaa. On vieraita tulossa. Ja nyt kun lopetan tämän postauksen, paistaa ihana ilta-aurinko. Ah tätä ihanuutta.