Edittiä klo 19.30 kirjastoreissun jälkeen: Nyt on taas kevyt olo. Sain lisäaikaa kirjastonSEDÄLTÄ. Etsin kirjaa vielä neljä viikkoa. Sitten joko maksan kirjan hinnan tai ostan uuden tilalle.

Jos sinulta löytyy nurkista, Amerikanenglannin fraasisanakirja / Richard A. Spears; toimitusavustaja: Linda Schinke-Llano; suom. toim. Ilkka Rekiaro, jota et tarvitse, myy se minulle! 

Onneksi en luvannut mitään kohtuuttomia :)

***********

Tänään minulla on eräs nolostuttava tehtävä edessäni. Kerrassaan häpeällinen ja nolo on koko asia.

Olen mennyt hävittämään kirjaston kirjan! Voi tätä tuskallista häpeää. En kerta kaikkiaan löydä sitä pahuksen kirjaa mistään, vaikka olen katsonut ihan kaikista paikoista: Kirjahyllystä, komeroista, autosta, jääkaapista, vessanpöntöstä, kameralaukusta, kaikista laukuistani, kaverien laukuista, sängyn alta, auton alta, tyynyn alta, lattialistojen takaa, ovien takaa, kaapin takaa...olenkohan heittänyt sen roskikseen, tuleen, kompostiin, postilaatikkoon...??!

Mutta nyt ei auta muu kuin painua kirjastoon ja tunnustaa tekoni. Olen lainannut kirjan netin kautta uudestaan jo niin monta kertaa, että enää ei lainaaminenkaan onnistu. LIIAN MONTA LAINAKERTAA se huutaa. Kohta punastelen kymmenien korvien kuullen ja tunnustan pahat tekoni julmille kirjastontädeille. He tenttaavat ja kuulustelevat ja ihmettelevt ja päivittelevät niin etttä varmasti koko kirjasto kuulee syntini. Sitten he iskevät sakkolapun otsaani: Maksa kurja! Olen tuomittu, merkitty ja nolattu! Olen kuin litaksi lyöty hyönteinen, joka on läntätty kirjan väliin kuivumaan. Amen.

Huoh, pää painuksissa kävelen kohta kirjastoon ja otan nöyrästi vastaan kaiken mitä on tulossa. Lupaan, että en enää ikinä lainaa, kuin yhden kirjan kerrallaan enkä enää hävitä yhtäkään kirjastonkirjaa ja palautan ne aina ajallaan! LUPAAN jos pääsen mahdollisimman vähällä tästä kiirastulesta!

326718.jpg
Kidutuskuva täältä