Marja haastoi tosi kinkkiseen meemiin mukaan. Pitäisi löytää 10 asiaa, joista itsessään pitää. Löytyihän ne kaikki sentään, vaikka ensin näytti pahalta.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

  1. Terveys: Olen hyvässä kunnossa ja kroppani voi hyvin. Mistään ei yleensä kolota ja tunnen itseni terveeksi. Harvemmin tunnen kipuja tai olen edes sairaana. Mulla on yleensä aina hyvä olo. Tästä asiasta olen hyvin hyvin kiitollinen! Lisäksi pystyn muokkaamaan kroppaani aika "helposti". Jos treenaan tosissani, mulle tulee lihakset näkyviin. Mulla ei ole myöskään koskaan ollut paino-ongelmia. 

  2. Rohkeus. Olen ajan mittaan tullut rohkeammaksi. Lapsena olin todella ujo ja hiljainen. Arka lapsi. Olen tehnyt muutaman rohkean teon elämässäni, jotka ovat muuttaneet elämääni parempaan suuntaan. Viihdyn myös itseni kanssa, yksikseni. Olen siis tosi rohkea!

  3. Sosiaalisuus. Mulla ei ole vaikeuksia tutustua ihmisiin. Luulen, että ihmisten on myös helppo lähestyä minua, sillä usein ventovieraatkin ihmiset tulevat juttelemaan mulle. Juttelen mielelläni tuntemattomien kanssa. Tulen myös toimeen eri-ikäisten ihmisten kanssa ja mulla on monenikäisiä ja -laisia ystäviä.

  4. Innostus. Innostun todella usein. Voin innostua ihan käsittämättömän paljon, vaikka muurahaisten tarkkailusta tai jonkun CD:n kannesta tai ihan mistä vaan. Olen myös iloinen, että sisälläni on säilynyt lapsen mieli ja että uskon vielä ihmisen hyvyyteen. Nauran helposti ja hymyilen paljon sekä hulluttelen itseni väsyksiin. Joskus innostun niin paljon, että vähän nolostuttaa jälkeen päin. Ei paljon.

  5. Suvaitsevuus. Arvostan ja ymmärrän ihmisten erilaisuutta. En lokeroi ihmisiä sen mukaan mitä he (muka) edustavat tai minkä värisiä he ovat tai miten he uskovat tai eivät usko. Teen johtopäätökset yksilötasolla. Erilaisuus on rikkautta. Olen oppinut suvaitsemaan myös itseäni.

  6. Eläinrakkaus. Luonto on osa meitä. Olen ymmärtänyt luonnon tärkeyden ja suuren merkityksen meille ihmisille. Ilman luontoa ei ole ihmisiäkään. Eläimiä on helppo rakastaa.

  7. Auttamisen halu. Autan mielelläni kanssaihmisiä. Olen itse saanut apua, joten osaan arvostaa sitä. Olen yleensä heikompien puolella enkä epäröi puolustaa tarpeen tullen heitä, jotka eivät siihen itse pysty.  Auttaminen kuuluu olennaisesti myös työnkuvaani ja olen saanut siitä positiivista palautetta.

  8. Antikateus. Olen aidosti iloinen toisten saavutuksista. Sanon sen ääneen ja kehun mielelläni. Kannustan myös mielelläni. Menestyksen takana on aina kovasti työtä. 

  9. Anteeksipyytäminen. Osaan pyytää anteeksi jos olen loukannut tai tehnyt väärin.

  10. Oppiminen. Opin "vieläkin" asioita ja yritän kehittää itseäni. Olen aktiivinen - myös laiskottelussa. Usein parhaimmat idea syntyvät, kun "rentoutuu". ha.

Haastan seuraavat neljä blogaajaa tähän meemiin mukaan: Ari, VarapygmiMarko ja Hallatar.