Haa, Ka on nyt katsastettu. Kas kummaa. L´autoni on taas tiellä. Oma maantieladyni. Uskaltaakohan tänne blogiin kirjoittaa, että olen ajanut katsastamattomalla l´autolla jonkin aikaa (ihan pieniä matkoja)...no nyt se lipsahti. Ohho.

No tilasin oikein ajan katsastukseen ja olin paikalla pari minuuttia ennen varattua aikaa. Eihän se riittänyt. Herratarkastaja oli jo ottanut seuraavan potilaan. Minä halusin jäädä istumaan ja odottamaan vuoroani lämpimään konttorihuoneeseen, vaikka tiskin takana oleva virkailija sanoi, että sinne autoon vaan odottamaan. Minä jäin siihen sitten. Kuitenkin. "No voihan siinäkin odottaa", sanoi sitten. Varmistin vielä, että tullaanhan sitten varmasti hakemaan tästäkin. Joojo sanoi virkailija tiskin takaa. joojo.

15 minuutin kuluttua virkailija hihkaisi, vieläkö olet siinä eikä kukaan ole tullut? Ei ole ei. Eräs haalarisetä kyllä kävi siinä tiskin takana pyörähtämässä (etkö muka huomannut?)..."Nyt sinua kyllä etsitään tuolla jossakin..." aijaa (minä sanoin)...menin ulos - ei ketään. Sisällä taas se haalareisetä pyörittelee päätään. Yritin nostaa kättäni ujosti, täällä! Sitten minut huomattiin. Klups. Olipa alkanut hienosti tämä katsastus. Herratarkastaja oli hymytön. Ihan pokkana. kääääk. Sain sitten kakkein tuimimman herratarkastajan. Minä yritin vielä ihanpienellääänellä; "Olin täällä sisällä odottamassa..." ja katsoin vakavana suoraan silmiin, mutta en nöyristellyt tietenkään. (pieni ylöspäin suuntautuva notkahdusvärähdys nähtävissä herratarkastajan huulilla). "Voitte odottaa myös tuolla hallin puolella!" Silloin sai mies pienen hymyn minultakin ja siirryin halliin katselemaan.

Autoa tutkittiin ja nostettiin ja laskettiin ja ronkittiin ja valaistiin ja ja ja ties mitä. Penkoi pentele jotain sisäpuoleltakin! hähh. No katselin ja odottelin ihan hiljaa. Lopulta l´auto laskettiin lattialle ja herra tarkastaja siirtyi pöydän ääreen. Menin sinne kuulemaan tuomion: Joo, ihan ok. Seuraava katsastus on sitten...hmmm tämähän olisi pitänyt jo katsastaa...(virne) heinäkuussa...muutama nasta puuttuu renkaista...mutta kaikki on ok.

Kiitos. Kiitos. Kiitos. Ajoin ulos. Ja seuraava katsastus sitten ennen heinäkuuta. Lupaan!

Ja vähän lisää upeaa Nina Simonea katsastuksen kunniaksi! Tänään menen glögille Marinen ja Donnan kanssa. Hyvää pikkujoulua kaikille (taas)! hihh