Olen aika huono vitsinkertoja. Mutta yhdessä vitsissä olin haka. Sellaisena murroikäsenä. Enää en ehkä kertoisi tätä vitsiä ihan julkisesti, mutta ehkä sopivassa piilopaikassa.

Tämä bravuurini oli Leveäsuinen sammakko -vitsi. Vitsin vitsi on sen esittämisessä. Itse vitsi on aika yksinkertainen. Niin kuin nimikin jo sanoo, vitsin pääosassa on hyvin leveäsuinen sammakko, joka loikkii eteenpäin ja kyselee tyypeiltä mitä ne syövät. Vitsiä esittäessä on oleellista, että sammakon puhuessa, kertoja levittää suutaan sormilla - niinku leveämmäksi. Tämähän oli helppoa meikäläiselle, sillä mulla on aika leveä suu muutenkin. Sain siis visioitua erittäin leveäsuisen sammakon - siksi varmaan menestyin juuri tämän vitsin kertojana. Kehitin jopa oman äänenkin leveäsuiselle sammakolleni mikä oli omiaan lisäämään sammakon sammakkomaisuutta. 

Näin. Kuvitelkaa eteenne murkkuikäinen leveäsuinen Angela, joka levittää käsillään suutaan entistä leveämmäksi ja puhuu omituisella sammakkoäänellä:

Olipa kerran leveäsuinen sammakko, joka pomppi iloisena runsaslajisessa lehtometsässä, jalojenlehtipuiden ja pähkinäpensaiden seassa. Leveäsuisella sammakolla oli hyvin leveä suu, ihan vertaansa vailla. Sammakko rallatteli mennessään: "Olen leveäshuinen shammakko. Minushta on kiva kyshellä tyypeiltä mitä ne shyyövät. Kashh tuolla on karrhu. Mitähän she mahtaa shyödä?"

"Minä syön hunajaa", mörisee karhu, ja vetelee työmehiläisten suurella vaivalla valmistamaa ja keräämää makeaa hunajaa nassuun minkä kerkeää.

"Aijaa!" vastaa sammakko suu leveänä ja pomppii eteenpäin kunnes vastaan tulee 1kaks kettu.

"Mitäh shinä shyöt?" utelee se ketulta leveästi.

"Minä syön marjoja" kettu vastaa viekkaasti ja heittelee ältsin isoja mustikoita flavonoideineen ja sakkaroideineen päivineen poskeensa.

"Aijaa!" innostuu leveäsuinen sammakko ja suu levenee entisestään. Sitten tulee vastaan kurki.

"Mitäh shinä shitten shyöt?" kysyy sammakko jo älyttömän uteliaana kurjen ruokavaliosta.

"Minä syön leveäsuisia sammakoita. Oletko nähnyt sellaisia? kysyy kurki.

Silloin sammakko suipistaa suunsa niiiiiin pieneksi kuin pystyy ja vastaa pienellä suppusuuäänellä: "Ei sellaisia taida olla olemassakaan" ja loikkii kiireesti pois.

Noin.

Tämän pituinen se.