Ihmeellistä että on jo kesäkuu. Tämä kevät on lentänyt kuin siivillä. Töissä on ollut kiirettä ja huisketta. Siinä on se hyvä puoli, että työpäivät tuntuvat lyhyiltä. Olen siirtynyt (vihdoinkin) kehoineni kesäaikaan konkreettisesti. Nyt herään joka aamu automaattisesti klo 05.55 tasan. Koko alkukevään on ollut käynnistymisvaikeuksia ja aamuväsymys niin syvä, että olen herännyt vasta herätyskellon ääneen. Tervetuloa siis kesä...ja kärpäset ym. ötökät. Ensimmäiset itkikanpistotkin ovat jo kutittaneet nilkkojani. Ne kaksi itikkaa, jotka bongasin pari päivää sitten, pistivät heti, tietenkin. Sehän on itikan elämää se.

Tänään on myös saunasiskojen kesän avaussauna. Saunasiskot matkustavat uuteen saunakohteeseen. Menemme Vuorannan saunaan, jossa voi saunoa ja uida läpi vuoden. Mulla on uikkari mukana, ties vaikka pulahdan mereen! Kääks.

Huomenna on lakkiaisia ja päättäjäisiä. Moni nuori aikuinen astuu uuteen maailmaan, joko uuteen kouluun tai jopa työelämään. Se on suuri askel. Muistan omista koulun ylkkarijuhlistani vain sen, että Esko Salminen esiintyi meille ja että inhosin ylioppilashattuani. Mulle ei monetkaan hatut sovi. Siinä iässä se on tosi tärkeää että sopiiko vai eikö sovi. Kotona oli myös ylioppilasjuhla ja silloinen poikaystävä äiteineen oli meillä kylässä. Äitini oli leiponut kaikenlaista hyvää ja isäni jutusteli ylpeänä vieraiden kanssa. Sää oli kaunis ja aurinkoinen silloin v. 1981. Muistan senkin, että kylässä kävivät isotätini ja -setäni. He ovat jo kuolleet vuosia sitten, mutta lämmin muisto on heistä. Pidin heistä paljon, sillä minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut isovanhempia ilonani. Viimeinen heistä (äitini isä) kuoli, kun olin kai kymmenen vanha. Olisin niin kovasti tahtonut, että mulla olisi isovanhemmat, joiden kanssa voisin jutella entisisistä ajoista ja tavoista. No onneksi oli sentään isotäti ja -setä.

Tällaista tulin nyt mieleen näin kevään ja kesän rajamailla. Ja vähän fiilistelyä vielä: Tätä naista olisi kiva kuulla livenä! Niin kaunista että.

Kaunista kesän alkua kaikille!