Hö hö hö ööööö

Olen tässä ihmetellyt mihin on aktiivinen ja innostunut Angela hävinnyt! Olen ollut ihan vetopoissakaputt. Mikään ei innosta, olo on väsynyt ja aamulla on silmät ihan turvoksissa. Unohdan aina miksi en ole henkeen ja vereen kesäihminen, vaikka lämmöstä nautinkin.

Jo pikkulikkana kesät olivat välillä yhtä kärsimystä, vaikka lapsen innolla painelin niin täysillä kuin mahdollista. Matkasimme kesäisin maalle, keskelle ihanaa maaseutua, jossa maisemat hivelivät silmiä, eläimiä keikkui ympärillä ja ihmiset olivat leppoisia ja mukavia. Mun paratiisi. Mutta minä voin pahoin ja olin melkein puolikuollut ja rättiväsynyt. Maalaisihmiset ihmettelivät kuinka tyttö onkin huonokuntoinen ja heiveröinen. Olo ei ollut tosiaan paras mahdollinen. Kun nämä samat ihmiset, isosedät ja -tädit ym. tulivat syksy-talviaikaan kaupunkiin kyläilemään, ihmettelivät he suuresti voiko tuo olla se sama tyttö! 

Joo, allergiahan se on, joka vetää voimat nolliin. Olen käynyt vuosia kestävässä siedätyshoidossa heinän ja koivun aiheuttamien allergiaoireiden vuoksi. Kerran viikossa sain piikin käsivarteen. On vuosia, jolloin oireita ei ole paljonkaan, mutta toisinaan on todella tukala olo. Sellainen ihminen, jolla ei ole allergiaa, ei kerta kaikkiaan voi tietää miltä se tuntuu. Ja tämä heinäkausi on minulle se pahin aika. Eli olinpa taas unohtanut miksi alkukesä ei aina tunnu niin kivalta. Suosittelen kuitenkin siedätyshoitoa allergikoille. Jos on valmis sitoutumaan noin kolmeksi vuodeksi, voi saada suurenkin avun. Mulla helpotti kyllä. Silti tuo heinäpöly kiusannee vielä jonkin aikaa. Onneksi nykylääkkeet ovat aivan erinomaisia. Että pärjään kyllä niiden voimalla. Terkkuja ja tsemppiä kaikille allergioista kärsiville ihmisille!

Äiti

Äiti soitti mulle sitten seuraavana päivänä siitä, kun olin jutellut pikkusysterin kanssa. Olin helpottunut, sillä ei ole kivaa tietää asioista "selän takana". Nyt voimme yhdessä miettiä ratkaisuja ja voin olla paremmin tukena. Ja sille suunnitelulle matkalle lähdetään, sanoin äidille myöskin. Se on päätetty. Onneksi kysymys ei ole terveydestä sentään. Maallisista asioista vain.  Kyllä nämä asiat selviävät. Yhdessä.

Hiukset

Kampaajani oli hurjalla päällä. Hän teki minulle vihreitä raitoja. Aivan! Luit oikein. Tummassa tukassani on nyt muutamia vihreitä raitoja; kesäheiniä, joille en ole allerginen: hahaaaa. Raidat ovat upeat. Kuvitelkaa vaikka koppakuoriaisen mustassa kuoressa välkkyvää viherrystä tai mustan kallion kupeessa heiluvia heinäkorsia...ehkä saan kuvankin tästä viehättävästä viherryksestä.

648991.jpg
Vihreät raidat